Futbol ; Faİr Play, Cesaret, Mücadele ve Zafer...

15 Mart 2010 Pazartesi

Mourinho'dan inciler


Mourinho ile ilgili ilginç bir şey var. Kendisi hakkında ortada bir yerde düşünen hiçkimse yok. Ya çok seviliyor, ya da nefret ediliyor. Ben kendisini çok seven kitledenim. Başarısız olup sağa sola sataşan bir adam değil Mourinho. Başarılarının yanında bu renkli (?) kişiliği çekilebilir düzeyde bana göre. Müthiş bir taktisyen olduğuna da eminim. Şampiyonlar Ligi ikinci tur ilk maçında San Siro'da Chelsea'yi 2-1 yendiler ve "Stamford Bridge'de de bunu başarabiliriz" diyor. Bakın UEFA.com'a verdiği röportajda neler söylemiş: (Arada UEFA'nın yorumlarını da katalım)

"Stadyumla kulübenin arası 5 metre. Çok kalabalık olacak ama kimin ne dediğini duymak zorunda değilsiniz. Benim işim oyunu oynamak. Oyuncuların işi daha zor. Çünkü onlar sahadalar. Benim kalbim ikiye ayrılmış olacak. Chelsea hala hayatımın çok önemli bir parçasıdır."

Mourinho Batı Londra'da istediği sonucu alacak, emin olabilirsiniz. Chelsea teknik direktörü olarak kendi evinde 60 maç üst üste kaybetmedi ve Premier Lig şampiyonluğu yaşadı.

"Sürekli kendinizi geliştirmek zorundasınız ve Inter daha da gelişecek. İyi bir teknik direktörü kulüp her zaman destekler. Birkaç oyuncu türü geçen yıl yoktu ve Wesley Sneijder gibi bir yaratıcı atak oyuncusu aldım. Ayrıca Milito, Eto'o ve Pandev ile hücumda da çözümümüz var. Tabii Ibrahimovic'i kaybettik ama bu 3 oyuncuyla daha fazla fikrimiz, çözümümüz var. Ayrıca merkez defansta uzun boylu ve hava toplarına hakim bir oyuncumuz yoktu, Lucio'yu aldık. Kendisinin adapte olduğunu gözlemliyorum, bence modern futbol için büyük bir ihtiyaç. 2-1'lik maçta Didier Drogba'yı yakından izledi. Sneijder ise çok iyi bir oyuncu. Ajax'ta ve Real Madrid'de oynadı. Çok teknik bir oyuncu. Tam olarak ne sol ne de sağ ayaklı. O çok akıllı ve gözleri sürekli oyun okumak için açık. Bu, Ajax'ın genç yetiştirme kültürünün bir sonucudur. Şu an Inter'de ve oyun özgürlüğü var. Bazen forvet bile oynayabilir, çünkü kendisinde o potansiyel var. Ve Inter'de bu potansiyelini gösterme imkanı bulduğunu düşünüyorum."

Mourinho'ya göre takımdaki herkez zihinsel anlamda güçlü. Ocak'ta Inter'e karşı kazanılan maç da bunu gösterdi (Her ne kadar 9 kişi kalsalar da). Siena'ya karşı 4-3 kazanmak için başka bir işaret. Merkez defans oyuncusu Walter Samuel, sık sık ileri çıktı. 20 Şubat'ta oynanan Sampdoria maçı, takımın ne kadar hücumu düşündüğünü anlatıyor.

"Siena maçı bize iyi bir örnek. Skor 3-3 ve dakika 91. Normal bir antrenör olsaydım ve futbolcularım normal futbolcular olsalardı, şöyle derdik: 'Tamam, bu maçı kaybetmedik. Şimdi gol yemeyelim.' Ancak ben futbolculara bağırdım: 'Üç dakika var, üç dakika daha gidin. Siz kazanabilir veya kaybedebilirsiniz. Ama siz kazandınız.' dedim. Samuel bana dönüp 'Geri döneyim mi?' diye sordu. Ona 'Hayır, geri dönmek yok' dedim. Bu benim kararım. Bazı teknik direktörler benim bu davranışımı kibirli birinin davranışı olarak görebilir. Ancak bu zihniyet, Şampiyonlar Ligi'ni kazanmanın garantisi olacaktır."

"Bu zor bir oyun. İki eksik oyuncuyla işimiz zor olur. Bunun için hakemin kararlarına itiraz etmemeliyiz. Biz bu kupayı kazanabiliriz. 7,8,9 takımın olduğu bir kupada zafere gidebiliriz. Ama ilerisini tahmin etmek zor."

0 yorum:

Yorum Gönder

Ne Aramıştınız

''Hayata dair ne öğrendiysem futboldan öğrendim. Çünkü top hiçbir zaman beklediğim köşeden gelmedi.''
Albert Camus.

Popüler Yazılar

Blog Arşİvİ

Zİyaretçİler

Futbol Blog. Blogger tarafından desteklenmektedir.