Futbol ; Faİr Play, Cesaret, Mücadele ve Zafer...

8 Şubat 2010 Pazartesi

Fenerbahçe 1 - 1 Diyarbakırspor


"Maç için çok fazla söylenecek bir şeye gerek yok." Bu kilişeye hayranımdır. Bunu birinden duyduysanız emin olun 1 saat mola vermeden konuşur. Maç için söylenecek oldukça fazla şey var. Ancak ben de teknik detaya girmek istemiyorum.

Fikstür avantajından bahsediyoruz ancak sanırım Kadıköy'deki maçları oynamadan kazanacağız gibi bir his oluşmuş camiada. Avantaj her zaman olumlu yansıyacak diye bir şey yok. Kasımpaşa geliyor, 3 tane atıp gidiyor, avantaj mavantaj kalmıyor ortada. Dolayısıyla bunlarla kendimizi kandırmayalım. Maçı izlediğim cafeden çıkarken milletin suratı beş karıştı. Ancak ben o kadar çok üzülmedim. Eğer Fenerbahçe kazansaydı çok sevinirdim ancak kaybettiği için ekstra bir üzüntüm olmadı. Zira sahada verilen mücadele skoru nötrledi.

Maçla ilgili benim aklımda kalan şeyler Diyarbakırlı futbolcuların her pozisyona itiraz etmeleri, Emre'nin çok gergin olması ve çabuk oyundan düşmesi, Gökhan Gönül'ün müthiş azmi ve tabii ki hakem.

Koray Gencerler. 10 haftadır maç yönetmemişken böyle kritik bir maça verilmesi başlı başına bir MHK hatası, ancak bu hakem arkadaşımızın kötü bir hakemden ziyade kötü bir insan olduğunu düşünüyorum. Hani maçtan sonra bakarsınız özete, 10 kere izledikten sonra bile tam olarak karar veremezsiniz; işte ben orda hakeme hak veririm. Eleştirmem. Ancak kendisinin gözü önünde Güiza'nın düşürülmesine tereddütsüz "devam devam" diyen bir hakemden bahsediyoruz. Maçın başından beri Fenerbahçeli futbolcuların ayağını kırmakla meşgul olan Diyarbakırsporlu futbolculara hiçbir kart göstermeyip yalnızca "bana faul yaptı" diyen Güiza'ya sarı kart vermesi gülünç. Mehmet Topuz'a kırmızı verip aynı hareketi yapan Barış Ataş'a sarı vermesi facia... 5 dakika uzayan maçın içinde 3 dakika daha duraklamalar olduğu halde 4.55'te maçı bitirmesi konusuna ise hiç girmiyorum...

Gelelim Daum'un "Burda aldığımız 1 puanın bize neler getireceğini sezon sonunda göreceğiz." açıklamasına. Çok doğru. Diyarbakırspor'a karşı kendi evinde müthiş mücadele edip 1 gol attı ve onu da kornerden attı Fenerbahçe; ancak ligdeki her rakip Diyarbakırspor gibi 11 kişi defans yapmaz. Özellikle düşmemeye oynayan Manisa; Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor, Bursa, Kayseri, Antalya, Eskişehir, Kasımpaşa gibi takımlar sürekli defans yapmaktan ziyade dişe diş mücadele eden takımlar. Fenerbahçe şu an ligde fizik olarak en iyi takım. Ve iyi bir gününde hiçbir rakip kolay kolay Fenerbahçe'ye karşı top çevirip yoramaz. Dolayısıyla bu maçta ortaya konan mücadele eğer devam ederse Fenerbahçe'nin 5-6 puan farkla şampiyon olması muhtemel.

Ligin ikinci yarısı başlamadan evvel Galatasaray'ın şampiyon olacağını düşünüyordum. Fenerbahçe birçok sorunla boğuşuyordu ve kötü de oynuyordu. Ancak ibre tam tersine döndü. Galatasaray'ın sakatlıklarla başı belada ve oyuncuları formsuz. Galatasaray'ın maçları artık zevk vermiyor. Şu an Fenerbahçe'nin şampiyon olacağını düşünüyorum. Tabii bu azim devam ederse...

Maçtan sonra gelişen kötü şeyler de haftaya Güiza ve Mehmet Topuz'un cezalı, Lugano'nun sakat olması. Önder'e ilk 11 yolu gözüktü...


0 yorum:

Yorum Gönder

Ne Aramıştınız

''Hayata dair ne öğrendiysem futboldan öğrendim. Çünkü top hiçbir zaman beklediğim köşeden gelmedi.''
Albert Camus.

Popüler Yazılar

Blog Arşİvİ

Zİyaretçİler

Futbol Blog. Blogger tarafından desteklenmektedir.