Futbol ; Faİr Play, Cesaret, Mücadele ve Zafer...

6 Nisan 2010 Salı

Rijkaard'ın Topu


Şu dünyada eleştirilmeyecek kişi ve olay yok. Saygı sınırları aşılmadığı sürece her şey eleştirilebilir. Günlük yaşamımda buna dikkat etmeye çalışırım. Ben olsaydım ben de eleştirebilirdim, diye düşünürüm. Bunun için, Frank Rijkaard'ı eleştirenlere kötü gözle bakanlara gülüyorum. Bu adam tanrı falan değil. Din konusunda eleştirmekten hepimiz çekiniriz ama konu futbol olunca her şey her şekilde eleştirilebilir. PSV Eindhoven'ı Şampiyonlar Ligi şampiyonu yaptıktan sonra Fenerbahçe'ye gelip Aydınspor'dan 6 yiyen Hiddink hakkında Şansal Büyüka'nın o zamanlar neler söylediklerine bir bakın derim.

Galatasaray'da sıkıntılı günler yaşanıyor. Rijkaard'dan beklenen verim alınamadı. İşler kötü gidince eleştiriler başladı haliyle. Benim de eleştirdiğim birkaç konu olmuştur, yalan yok. Ama Rijkaard'a tapan bazı kesimler var ki sanki bu adam göğü ikiye yarıp inmiş, sihirli bir top getirmiş gibi davranıyorlar. Eleştirenleri eleştiriyorlar. Halbuki durum basit. Ülkemize gelen ünü büyük bir teknik direktör var ve işler kötü gidiyor. Görmediğimiz şeyler değil. Daha geçen sezon Aragones hakkında neler söylendi hatırlayın. İkisinin ortak yönü ne peki? Futbolcu kariyerlerinin büyük başarılarla dolu olması, teknik direktör kariyerlerinin de futbolculuk dönemlerinden aşağı kalmaması. Sorun da burada başlıyor işte. Geçmişte başarılı olmuş her hocanın bizim ülkemizde de başarılı olacağını düşünüyoruz. Oynattığı futbolun ülkemizde uygulanabileceğini tartışmıyoruz, ya da başarılı olduğu ülkedeki şartları kendi ülkemizde sağlamıyoruz.

Bizim yönetimlerimizin yaptığı şey şu: Kadroyu hoca gelmeden kuruyorlar ve bu kadro ile hocanın başarılı olmalarını istiyorlar. Büyük bir ihtimalle başarı gelmiyor ve teknik direktörün basiretsizliğinden bahsediliyor. 1 senede Rijkaard'ın hocalığını bitirdik.

Adnan Polat'ın açıklamalarına göre seneye de Rijkaard ile devam edilecek. Çok doğru bir karar. Ben olsam şimdiden transfer hazırlıklarına başlarım. Rijkaard bir şans daha hakediyor çünkü.

Bakmayın Ahmet Çakar'a, Hıncal Uluç'a. Sporun S'sinden anlamadan futbolun santrforundan, basketin pivotundan, voleybolun smaçından bahseden bu adamları dinlemeyin.

Ben böyle yapıyorum. Ama üstte de dediğim gibi, bu Rijkaard'ın asla eleştirilmeyecek bir adam olduğunu göstermiyor. Bal gibi de eleştirilir. Ancak her şeyin dozunu ayarlamak lazım.

0 yorum:

Yorum Gönder

Ne Aramıştınız

''Hayata dair ne öğrendiysem futboldan öğrendim. Çünkü top hiçbir zaman beklediğim köşeden gelmedi.''
Albert Camus.

Popüler Yazılar

Zİyaretçİler

Futbol Blog. Blogger tarafından desteklenmektedir.