Futbol ; Faİr Play, Cesaret, Mücadele ve Zafer...

26 Nisan 2010 Pazartesi

Barcelona vs. Inter


Mourinho bana göre Guardiola'dan çok daha iyi bir teknik direktör. Guardiola'dan farklı, oyunun merkezini daha geride kurması, daha gerçekçi bir taktikle sahaya çıkması. Belki de Guardiola elindeki onca malzemeden dolayı rahat. "Bu takımı herkes şampiyon yapar" gibi bir ukalalık yapmak istemiyorum ama elimde Xavi, Iniesta, Messi gibi üç tane adam varsa ben de her maç saldırırım karşımdaki takıma. Mourinho biraz daha savunma güvenliğini ön planda tutup sahip olduğu topları en kısa sürede ileriye taşıma görevini veriyor oyuncularına. İlk maçta Barcelona'ya karşı bu sistem tutmuştu. Özellikle Cambiasso ve Motta defansa çok yardım edip kademeli bir biçimde rakiplerini karşılamışlar, Xavi'nin pas bağlantılarını kesmişlerdi. "Messi adam değil" diyenlere de gün doğmuştu haliyle. "Bak, herif Xavi'den pas alamadı, ne yaptı maç boyu?" diye tartıştılar. Mourinho da Mustafa Denizli değil elbette. Messi'nin başına adam dikip kendisini etkisiz hale getirmenin çok zor olduğunu anlamış, bunun yerine kusursuz bir alan savunması yaparak Messi'nin hareket alanını kısıtlamıştı.

Rövanşta Inter'in işi ilk maçtaki kadar kolay olmayacak. Barcelona tarafında herkes bu maça kilitlenmiş vaziyette. Ibrahimoviç "Finale çıkmak için onları yeneceğiz" diyor. Laporta ise taraftardan destek bekliyor. Benim görüşüm, Barcelona maçın hemen başında bir gol bulmazsa, ilk yarı 0-0 ya da 1-0 kapanırsa, Inter bu turu vermez. Skorun da güveniyle daha azimle savaşırlarsa, fiziki olarak da üstün gelip maçı da turu da koparabilirler, Camp Nou'da gözyaşlarının akmasına sebep olabilirler. Ben Mourinho'nun yerinde olsam (bu kalıba da hastayımdır), maçın başında deli gibi savunma yapardım. 20-25 dakika Barcelona'yı durdurunca gerisi mecbur gelir zaten. Ama maçın başlarında yenen şok bir gol, bütün maçı alıp götürür.

Benim gönlüm Inter'den yana. Güzel bir maç bizi bekliyor kesinlikle.

0 yorum:

Yorum Gönder

Ne Aramıştınız

''Hayata dair ne öğrendiysem futboldan öğrendim. Çünkü top hiçbir zaman beklediğim köşeden gelmedi.''
Albert Camus.

Popüler Yazılar

Zİyaretçİler

Futbol Blog. Blogger tarafından desteklenmektedir.